IPS | J Weiberg Gulliksen
top of page
Volvo-Penta-Stacked-Spread-Word-Mark-White.png

IPS INBOARD PERFORMANCE SYSTEM

FREMRAGERENDE MANØVERBARHET OG KRAFT

Større komfort om bord. Og verdensklasse drivstoffeffektivitet. Volvo Penta IPS er revolusjonerende for båter over hele verden.

 

IPS - en suksesshistorie
Tusenvis av applikasjoner med fremover-, dobbelt-, motrotasjonsprofiler og individuelt styrbare stasjoner er installert i hundrevis av båtmodeller over hele verden. Her er noen av de mange fordelene ved straight shaft installasjoner:

40 prosent lengre rekkevidde
20 prosent høyere topphastighet
30 prosent lavere drivstofforbruk
30 prosent mindre karbondioksidutslipp
50 prosent lavere opplevd støynivå
Mer plass om bord

 

​HØYERE KRAFT, BEDRE KONTROLL
Volvo Penta IPS gir deg en unik båtopplevelse med din yacht. Hver IPS-installasjon er et komplett, perfekt tilpasset fremdriftssystem som ikke bare gir optimal kraft og manøvrerbarhet, men også høyere komfort ombord under alle forhold.


REDUSERER DRIVSTOFFORBRUKET
De drivstoffrelaterte fordelene med Volvo Penta IPS er klare - forbruket er opptil 30 prosent lavere mens du kjører i cruisens hastighet sammenlignet med straight shaft installasjoner. Dette betyr at kjørelengde vil være over 40 prosent lenger, og selvfølgelig vil utslippene synke kraftig.
Økt ytelse

Det kan virke som en u
mulig kombinasjon, men samtidig som drivstofforbruket minker, øker båtens ytelse betydelig. Forskjellen er tydelig når man sammenligner med rette akser med samme effekt. En båt med Volvo Penta IPS akselererer mye raskere og har høyere topphastighet.
Mer plass og høyere komfortstyring


MANØVRERBARHET, KOMFORT OG YTELSE

Volvo Penta IPS tar disse egenskapene til et helt nytt nivå. IPS-installasjonen er dessuten designet slik at et mindre, men mer kompakt motorrom er nødvendig, noe som gir mye mer plass om bord

FREMADRETTET EFFEKTIVITET
De dobbelte roterende propellene vender fremover og opererer i uforstyrret vann. Propellertrykkraften er parallell med skroget. All kraft er brukt til å kjøre båten fremover.

REDUKSJON AV EKSOSGASSER

Alle avgassene slippes ut gjennom drivaggregatene og inn i propellstrømmen og flyttes langt bak båten for økt bekvemmelighet om bord.

D6-IPS.webp
bottom of page